Poruszając się rowerem musimy pamiętać o tym, że należy go wyposażyć w oświetlenie. Jest to wymagane stosownymi przepisami, które mówią o tym, że pojazd ten ma mieć jedną przednią lampę w kolorze białym lub żółtym, a z tyłu w kolorze czerwonym. Druga sprawa jest taka, iż posiadając odpowiednie oświetlenie jeździmy bezpiecznie. Należy o tej sprawie nie zapomnieć, szczególnie w porach roku takich jak jesień i zima, kiedy szybko zapada zmrok. Jeżdżąc nie oświetlonym pojazdem wykazujemy się dużą nieodpowiedzialnością i pomijając już kwestię groźby otrzymania mandatu karnego, to ryzykujemy przede wszystkim swoim zdrowiem, a nawet życiem.
Bardzo ważnym kryterium jest to, gdzie poruszamy się na dwóch kółkach. Jeśli jest to duże, dobrze oświetlone miasto to możemy wybrać lampkę o mniejszej mocy. Natomiast jeśli przemierzamy szlaki, gdzie panuje ciemność musimy zakupić oświetlenie o większej sile. Ten wskaźnik jest najważniejszy, ponieważ jadąc ulicą w dużym mieście nie musimy specjalnie uważać co znajduje się akurat w tym momencie przed przednim kołem. Natomiast na wiejskiej drodze lub górskim szlaku należy jasno oświetlać powierzchnię przed sobą. Dlatego światła na rower dobieramy stosownie do tego po jakim jedziemy terenie. Jasność oświetlenia wyraża się w lumenach i przyjmuje się, że w terenie zabudowanym wystarczy moc w przedziale 100 do 200 tych jednostek, natomiast poza miastem gdzie jest mniej źródeł światła powinniśmy posiadać oświetlenie roweru o mocy 400 do 500 lumenów. Jeszcze większą moc, w granicach 800 trzeba mieć w lesie lub w górach.