Zawieszenie to zespół elementów pełniący niezwykle istotną rolę w każdym pojeździe mechanicznym, ponieważ łączy koła z nadwoziem, a jednocześnie przenosi na nie siły powstające podczas poruszania się auta. Istnieją różne rodzaje zawieszenia, wśród których wymienia się zawieszenia zależne o sztywnym profilu, zawieszenia niezależne oraz półzależne. Niezależnie od tego, jakie zawieszenie zostało wykorzystane w danym samochodzie, wpływa ono na komfort jazdy, a po części również na wygląd modelu. W konkretnych pojazdach może ono bowiem być osadzone wyżej lub niżej, co warunkuje estetykę. Istnieją jednak rozwiązania, które pozwalają w pewnym stopniu regulować wysokość zawieszenia, a także wpływać na jego sztywność. Jednym z nich jest zawieszenie gwintowane, czyli specjalny typ zawieszenia. Czym dokładnie jest i na co umożliwia?
Zawieszenie gwintowane do nietypowy typ zawieszenia o stosunkowo prostej budowie, który pozwala obniżyć pojazd, a zarazem go usztywnić. Dzięki temu będzie prezentował się bardziej sportowo, co niektórym kierowcom może przypaść do gustu. Jego głównymi elementami są amortyzatory z regulacją posiadające sprężyny, a także winty, od których zresztą pochodzi nazwa układu. To właśnie gwinty umiejscowione na zewnętrznej części amortyzatorów umożliwiają dostosowywanie wysokości zawieszenia, gdyż za pomocą nakrętki można ją w łatwy sposób ograniczyć. Z reguły zawieszenie gwintowane pozwala obniżyć pojazd aż do 8 centymetrów, co z pewnością w wielu przypadkach będzie zadowalającym efektem.