W jakiej formie najlepiej jest podawać dzieciom zdrową porcję warzyw i owoców?

Pięć porcji warzyw i owoców dziennie – ilość ta jest zlecana przez dietetyków zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Może się to wydawać całkiem sporo, szczególnie w przypadku najmłodszych, którzy często posiadają dość wybiórcze menu. Żeby sprostać tym zaleceniom, rodzice muszą się więc nieco nagimnastykować. Jak temu zaradzić?

Urozmaicenie – pierwszy krok do zdrowia

Podczas obróbki termiczne owoce i warzywa tracą sporo witamin, dlatego najlepiej spożywać jak najwięcej surowych produktów tego typu. Dzieci jednak często nie przepadają za surowymi owocami, które nie są tak słodkie, jak przyrządzane na ich bazie przetwory. Najlepiej zatem samodzielnie gotować dzieciom owocowe desery lub przetwory, które co prawda będą zawierały cukier, ale jednocześnie uniknie się dodatku konserwantów. Maluchy uwielbiają choćby dżemy, puszyste owocowe placuszki oraz jogurty z owocami. Są one]bardzo proste do przygotowania i można w nich łatwo przemycić różne rodzaje owoców.

Zdrowe i pyszne napoje pełne witamin

Ciekawym sposobem na podanie warzyw jest ugotowanie zupy krem. Dzięki temu, że jest zmiksowana, można do niej wrzucić nawet nielubiane przez pociechy warzywa. Zachętą do zjedzenia takiej zupy mogą być zaś dodatki, takie jak np. chrupiące grzanki. Na podwieczorek warto z kolei zaserwować dzieciom warzywno-owocowy koktajl do picia, którego smak można podkręcić np. miodem. Co z innymi napojami? Witaminy są zawarte w m.in. kompotach. Obecnie można kupić gotowe, dobrej jakości kompoty, jak np. takie ze strony https://hultaj.co/o-nas/. Ich smak przywodzi na myśl dzieciństwo, a wyjątkowe kompozycje smakowe przypadną dzieciom do gustu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

3 + trzynaście =