Jak zminimalizować ryzyko zakażenia się koronawirusem w biurze?

W obecnej sytuacji świadomość ryzyka zarażenia koronawirusem sprawia, że coraz więcej osób zwraca uwagę na ochronę przed wirusem. Nie zawsze mamy możliwość uniknięcia kontaktu z osobą zarażoną. Czasami nawet sam nosiciel wirusa nie jest go świadomy. Również podczas pracy biurowej można zminimalizować ryzyko zarażenia. Jak to zrobić? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Maseczka i dezynfekcja

Maseczki na twarzach przechodniów czy osób spotykanych w ciągu dnia przestały już kogokolwiek dziwić. Również w biurze powinniśmy mieć je zawsze przy sobie, szczególnie, jeśli nasza praca jest związana z kontaktem z klientami czy osobami postronnymi. Jedną z ważniejszych kwestii jest również regularna dezynfekcja. W biurze powinniśmy możliwie często odkażać nie tylko dłonie, ale również biurka i wszystkie przedmioty, których dotykamy. Dezynfekcja powinna stać się stałym nawykiem. Chroni nas ona nie tylko przed koronawirusem, ale również pozwala na uniknięcie rozprzestrzeniania się bakterii i innych wirusów. Wszystkie one mogą negatywnie wpływać na stan naszego zdrowia. Dobrej jakości środki dezynfekcyjne, maseczki i inne artykuły umożliwiające utrzymanie czystości w pracy można znaleźć na https://www.higiena.net.pl/koronawirus,2,18159.

Dużo słyszy się również o dystansie. Niestety w biurach często trudno jest go utrzymać. W trosce o zdrowie wszystkich pracowników i klientów warto zwrócić uwagę na regularne wietrzenie pomieszczeń, jeśli jednak nie ma takiej możliwości czystość klimatyzacji staje się najistotniejszym elementem. Świeże i czyste powietrze pomagać uniknąć groźnego zakażenia. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden + 11 =