Praca windykatora nie należy do łatwych. Wymaga dużej odporności psychicznej oraz asertywności. W skutecznym ściąganiu zobowiązań pomóc mogą różnego rodzaju szkolenia. Regularnie odbywane szkolenia pozwalają pozyskiwać wiedzę na temat tego, w jaki sposób rozmawiać z dłużnikami. Na szkoleniu z windykacji można nie tylko poznać najnowsze techniki windykacyjne, ale również dowiedzieć się, jakich błędów unikać zarówno podczas bezpośrednich rozmów z dłużnikami, jak i podczas rozmów telefonicznych. Możliwość wzięcia udziału w praktycznych ćwiczeniach z doświadczonym trenerem pozwala skuteczniej radzić sobie z wymówkami klientów i wyrobić sobie umiejętność wyszukiwania i wdrażania kompromisowych rozwiązań.
Dłużnicy, których odwiedzają windykatorzy, często zachowują się nerwowo, a nawet agresywnie. Regularne szkolenia pozwalają windykatorom kontrolować własne emocje i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Dzięki nim uczą się wzmacniać pewność siebie, a także asertywność. Niezwykle istotne jest również poznanie sposobów na automotywację po trudnych rozmowach z klientami.
Jeżeli osoba zajmująca się windykacją długów chce odbyć profesjonalne szkolenie windykacja telefoniczna jest tematem, którym warto się zainteresować. Odzyskiwanie należności przy pomocy telefonu to szybki i popularny sposób wykorzystywany przez wielu fachowców. Odpowiedni tembr głosu podczas rozmowy telefonicznej, a także umiejętność stosowania wybranych technik negocjacyjnych pozwala osiągać dużą skuteczność, praktycznie bez ruszania się z biura. Dzięki temu windykator może w pełni realizować założenia przełożonych i więcej zarabiać.