Kolektory wydechowe – jak rozpoznać usterkę?

Układ wydechowy to jeden z najważniejszych podzespołów w każdym samochodzie osobowym. Odpowiada bowiem bezpośrednio za skuteczne odprowadzanie spalin z jednostki silnika, a także usuwanie z nich nadmiaru toksycznych substancji. W omawianym systemie kluczową rolę odgrywa kolektor, czyli zespół przewodów transportujących szkodliwe gazy do rury wylotowej. Niestety na skutek codziennej eksploatacji może on ulegać rozmaitym awariom. 

Pęknięcie to powszechny problem 

Kolektory wydechowe znajdują się w pobliżu wibrującego napędu i pracują w warunkach podwyższonej temperatury. Z tego względu bardzo często dochodzi do pęknięcia materiału, z którego zostały wykonane. Rezultatem jest wyraźnie obniżona wydajność w zakresie zarówno odprowadzania, jak i oczyszczania spalin. Druga popularna usterka to całkowite wydmuchanie uszczelki. Podstawowym symptomem  świadczącym o niesprawności kolektora jest głośny, irytujący dźwięk o metalicznym charakterze (słyszalny w kabinie). Wzmaga się on w momencie podniesienia maski pojazdu. Oto pozostałe istotne objawy:

– zauważalny spadek mocy auta na prostej drodze (wynikający ze zniwelowanych obrotów);

– zwiększona ilość groźnych spalin wydostających się na zewnątrz (o biało-szarym zabarwieniu);

– niepokojąco wysoki poziom rozgrzania silnika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

18 − trzynaście =