Przez okres pandemii funkcjonowanie gastronomii zostało mocno ograniczone. Część lokali zmuszona była dostarczać swoje dania na wynos, do domów klientów. Zamówienia przez portale internetowe cieszyły się dużym zainteresowaniem. W tak wymagającej branży, jaką jest gastronomia, odpowiednia reklama swojej restauracji jest niezwykle istotna. Jak trafić do klienta, aby z chęcią powrócił na naszą stronę WWW i spośród wielu innych wybrał właśnie nasz lokal?
Wybieranie restauracji na portalu gastronomicznym odbywa się tak samo, jak w przypadku dokonywania innych zakupów. Na stronie oferowane są nazwy lokali wraz z ich logotypami. I tutaj pojawia się klucz do zwrócenia uwagi klienta. Właściwe logo powinno przyciągać uwagę w trakcie zwykłego przewijania strony. Ten symbol powinien towarzyszyć klientowi od momentu zakupu, po dostarczenie posiłku do domu.
Torby papierowe cateringowe to jedno z miejsc, na których logo restauracji może się pojawić. Kurier w trakcie dostarczania posiłku w firmowo oznakowanej siatce mimowolnie staje się reklamującym. Ponadto taka torba najczęściej staje obok stołu lub na nim, dzięki czemu nasz wzrok cały czas rejestruje zamieszczone na niej logo.
Kolejnym rozwiązaniem jest umieszczenie symbolu restauracji na styropianowych pudełkach, w których podawane są posiłki na wynos. Takie logo już przed samym otwarciem opakowania jest rejestrowane przez narząd wzroku, a późniejsze doznania smakowe niewątpliwie pomogą na dłużej zapamiętać kształt logotypu. W trakcie następnego wyboru restauracji na portalu gastronomicznym umysł sam wyselekcjonuje spośród wielu symboli właśnie ten, który zapadł mu głęboko w pamięć.