Co prawda w Polsce wciąż przybywa ścieżek rowerowych, ale jest ich zbyt mało względem krajów zachodnich. Na szczęście coraz częściej stosuje się najnowsze technologie i odchodzi od popularnych kostek brukowych. Czego używa się ostatnio najczęściej, jeśli chodzi o budowę ścieżek rowerowych?
Nie ma wygodniejszej trasy rowerowej niż ta, która oparta jest na asfalcie. Ostatnio bardzo popularna jest barwiona żywica. Jak zostało pokazane na stronie https://revosystem.pl/topasfalt/ – nakłada się ją bezpośrednio na utwardzoną powierzchnię. Charakterystyczna czerwona barwa mocno wpływa na widoczność, nawet podczas ciemnych dni, a także w nocy. Wystarczy zaledwie milimetrowa warstwa żywicy, żeby rowerzysta poczuł miękkość podłoża względem tradycyjnego asfaltu.
W Polsce coraz rzadziej buduje się ścieżki z tradycyjnych kostek. Drogi są dzięki temu płaskie i rowerzysta nie odczuwa nieprzyjemnych nierówności. Wyrównana powierzchnia betonu nie dość, że jest bardzo wytrzymała, to dodatkowo świetnie nadaje się do jazdy. W przypadku terenów leśnych warto postawić na nawierzchnię gruntową, którą dla utwardzenia posypuje się kamieniami. To bardzo szybka metoda tworzenia drogi, która przy okazji dostosowuje się do naturalnego otoczenia.