Świat reklam – brzmi to bardzo odlegle, tak jakby nasze życie i życie kolorowych billboardów toczyło się oddzielnie. Jednak te dwa rodzaje egzystencji są ściśle ze sobą połączone. Na każdym kroku widzimy różnobarwne i przyciągające oko reklamy.
Kiedy jedziemy samochodem – zauważamy przydrożne bilbordy, oglądamy telewizję – w przerwach wyświetlane są reklamy, słuchamy radia – słyszymy oferty różnych przedsiębiorstw, czy nawet czytając codzienną prasę, możemy natknąć się na przeróżne formy promowania produktów. Każda rzecz, czy usługa oferowana przez ludzi, musi być odpowiednio zareklamowana, aby zyskała swoje grono odbiorców.
Jednym z problemów, z jakim przychodzi mierzyć się reklamodawcom jest miejsce na reklamę, dlatego zleceniodawcy chcą umieścić jak najwięcej informacji na jak najmniejszym obszarze. Na pomoc przychodzą im kartonowe standy reklamowe. W sieci można znaleźć dziesiątki przeróżnych standów. Pudełka reklamowe są coraz bardziej popularne. Są różnej wielkości, różnego kształtu i zastosowania. Można wyróżnić:
standy płaskie – przedstawiają zazwyczaj postacie, bądź przedmiot reklamowany;
standy w kształcie bram i totemów;
ekspozytory – zastosowanie znajdują w sklepach, a szczególnie wiele znajduje się w aptekach. Mają miejsce, gdzie umieszcza się opakowania danego produktu, wizytówki, próbki produktów lub katalogi. umieszczane są na ladzie, czyli tam, gdzie klient może swobodnie sięgnąć;
kiwaki reklamowe – spotykane są najczęściej w supermarketach. Maja za zadanie wyróżnić spośród wielu towarów jeden, który np. znajduje się w gazetce i jest przeceniony.
Kartonowe standy są świetnym rozwiązaniem dla reklamodawców. Są widoczne i łatwo dostępne dla odbiorców. Co więcej, można je dostosować do indywidualnych potrzeb.