Obsługa kupującego jest podstawowym czynnikiem sukcesu w sklepach detalicznych. W takich miejscach mamy możliwość do reklamowania towarów i podanie ewentualnych informacji technicznych w przypadku pytań kupującego. Musi być to miejsce komfortowe i ergonomiczne zarówno dla klienta, jak i sprzedawcy. Lada do sprzedaży powinna mieć miejsce na kasę fiskalną i ewentualny komputer do obsługi faktur. Kasjer sprzedawca musi mieć wszystko pod ręką oraz możliwość zaprezentowania oferty dodatkowej. Często przy ladzie sklepowej klienci dokonują dodatkowych zakupów, zwiększając obroty sklepu. Zależności od charakteru sklepu lada może być dodatkowy stoiskiem lub miejscem dokonywania płatności. Powinna być ona dopasowana do wystroju do sklepu, a jednocześnie wskazywać klientowi swoją rolę. W ten sposób oszczędzamy czas obsługi, ponieważ klient ma lepsze rozeznanie w układzie sklepu.
Tak jak powiedziano wcześniej, lada jest miejscem dodatkowej ekspozycji towarów handlowych. W ten sposób możemy zaprezentować poprzez ustawiony na niej akcesoria sklepowe towar, który Może spodobać się klientowi. Często jest tak, że prezentowane są tam promocje i oferty czasowe. Oprócz funkcji sprzedażowej taki mebel musi być wizytówką sklepu. Powinien on być zaprojektowany w taki sposób, by wszystkie informacje były czytelne, a klient mógł dokonywać wyborów bez natłoku informacji. Dobrze, kiedy umieszczone są w tej części sklepu znaki graficzne firmy oraz ogólne teksty informacyjne. Tylko od właściciela zależeć będzie czy jest to prezentacja towarów w formie zamkniętej, czy otwartych regałach.