Wyposażenie biura jest jego integralną częścią. Ciężko wyobrazić sobie bowiem współcześnie pracę bez drukarek, kserokopiarek, czy też komputerów. Czy zawsze jednak trzeba taki sprzęt biurowy kupować? Czy istnieją jakieś inne możliwości? Odpowiedzi na te pytania poszukamy w dalszej części naszego poradnika.
Współczesny rynek oferuje trzy podstawowe możliwości wyposażenia biura. Tak więc przedsiębiorca może zdecydować się na zakup urządzeń nowych lub używanych, ich wydzierżawienie, czy też wyleasingowanie. Która z tych opcji jest najlepsza? Na pytanie to nie ma dobrej odpowiedzi. Jedni przedsiębiorcy postawią bowiem na bardziej skodyfikowany leasing drukarek, inni natomiast wybiorą bardziej elastyczną umowę dzierżawy. Ostatnia grupa podmiotów, zwłaszcza mogących wynegocjować dobre ceny, będzie skłonna sprzęt biurowy zakupić z wizją późniejszej jego odsprzedaży na rynku wtórnym.
Osobnym tematem jest cena każdego z przedstawionych rozwiązań. Tak więc zakup bezpośredni wymaga największych, poniesionych jednokrotnych nakładów finansowych. Dzierżawa jest tańsza, ale nie daje możliwości nabycia sprzętu po zakończeniu trwania umowy. Leasing z kolei jest opcją pośrednią pomiędzy zakupem a dzierżawą. Jak da się zauważyć, wybór jest trudny i wymaga dogłębnej analizy potrzeb przedsiębiorstwa i oferowanych przez podmioty zewnętrzne warunków umów sprzedaży, dzierżawy, czy też leasingu. Z przykładową ofertą firmy zajmującej się wynajmem sprzętu biurowego można zapoznać się na przykład na stronie internetowej http://telekontrakt.pl/dzierzawa-drukarek/.