Jakie formalności należy spełnić, aby przetransportować ładunku w kontenerach?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Transport kontenerowy obejmuje 60% rynku przewozu towarów drobnicowych. W kontenerach oprócz drobnych towarów i niekonwencjonalnych wielkogabarytowych, przewozi się również węgiel, żelazo, płynne chemikalia oraz różnego rodzaju surowce przemysłowe. Niezbędnych formalności należy dopełnić niezależnie od rodzaju przewożonego towaru i jego ilości. W przeciwnym razie można narazić się na niepotrzebne komplikacje ze strony instytucji celno-skarbowych. 

Faktura i lista załadowcza 

Podstawowym dokumentem, bez którego spedycja kontenerowa nie dojdzie do skutku jest faktura. Każde państwo posiada własne regulacje związane z podatkiem vat. Prawidłowa faktura musi przede wszystkim posiadać nagłówek Invoice lub Commercial Invoice, datę wystawienia, dane kupującego, informacje o sprzedającym, nazwę towaru i ilość, rodzaj waluty oraz adnotację o kraju, w którym został wyprodukowany towar. Dokumentem uzupełniającym fakturę jest lista załadowcza. Lista dokładnie określa wymiary, wagę, ilość towarów znajdujących się na paletach w kontenerze.

Czym jest konosament?

Najważniejszym dokumentem, którego wymaga profesjonalna spedycja kontenerowa jest konosament. Bill of Lading jest określeniem międzynarodowym i zapisywanym w skrócie jako B/L. Konosament pełni rolę papieru wartościowego, który poświadcza przekazanie ładunku spedytorowi w celu dostarczenia do wyznaczonego celu. Dokument ma nadany indywidualny numer seryjny i jest przypisywany do konkretnej transakcji. Osobą upoważnioną do odbioru towaru jest wyłącznie posiadacz oryginalnego egzemplarza konosamentu. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak reklama kontekstowa i Amazon Ads mogą pomóc Ci dotrzeć do większej liczby klientów?
Jak reklama kontekstowa i Amazon Ads mogą pomóc Ci dotrzeć do większej liczby klientów?
Reklama kontekstowa to nowy sposób marketingu, który wykorzystuje dane z mediów społecznościowych i innych źródeł w celu określenia rodzaju treści, […]
Magnetoterapia – czym jest i kto powinien ją stosować?
Magnetoterapia – czym jest i kto powinien ją stosować?
Magnetoterapia to technika polegająca na leczeniu chorób układu kostnego czy skóry. Zabieg coraz częściej wykonuje się samodzielnie w domu z […]
Kampania Adwords – czy warto w to zainwestować?
Kampania Adwords – czy warto w to zainwestować?
Jednym z najważniejszych działań, które każda początkująca firma musi mieć dobrze zaplanowane jest strategia marketingowa. Odpowiednio zaplanowana, a potem przeprowadzona […]
Ostatnie wpisy
Polecamy