Jak powinien być oznakowany prywatny płatny parking?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Pobieranie opłat za parkowanie w miejscu prywatnym jest dozwolone tylko pod warunkiem, jeśli parking i miejsca parkingowe są odpowiednio oznakowane. Jakie oznakowanie powinien posiadać płatny parking? Na co zwracać uwagę?

Oznakowanie płatnego parkingu

Warunek prawidłowego oznakowania płatnego prywatnego parkingu obejmuje zarówno zastosowanie znaków pionowych jak i znaków poziomych. Przede wszystkim należy użyć znaku drogowego o symbolu D-44 „strefa płatnego parkowania”. Ten znak informuje kierującego pojazdem, że aby móc zająć miejsce parkingowe musi za to zapłacić. Znak posiada też informację w jakich godzinach obowiązuje ta opłata. Kolejnym wymaganym znakiem, tym razem poziomym, jest znak P-18 „Stanowisko postojowe”, który wskazuje obszar miejsca parkingowego dla jednego auta.

Bardzo często stosowane są także ograniczniki na parkingach. Te ograniczniki są używane w celu wydzielenia miejsc parkingowych, ale w innych miejscach mogą być także zastosowane jako zabezpieczenie ścian, filarów i pozostałej infrastruktury albo wyznaczenie pasów ruchu czy oznakowanie dróg rowerowych. Ograniczniki parkingowe to separatory w odpowiednich, rzucających się w oczy kolorach, np. czarno-żółte z efektem odblaskowym. Montuje się je bardzo prosto, zazwyczaj za pomocą 2 kołków montażowych. Dobrze spełniają swoją funkcję na płatnym prywatnym parkingu, ponieważ zapewniają porządek oraz brak możliwości złego czy nieodpowiedniego zaparkowania samochodu.

Artykuł współtworzony z Hurtowania-Drogowa – sprzedający znaki drogowe sklep internetowy.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wiosło a pagaj
Jednym z niezbędnych sprzętów na każdej łódce lub innej niewielkiej jednostce pływającej jest wiosło. To nic innego jak rękojeść z […]
Wyświetlacze ledowe, czy neony ledowe? – co wybrać do reklamy sklepu?
Wyświetlacze ledowe, czy neony ledowe? – co wybrać do reklamy sklepu?
Reklama dźwignią handlu. W myśl tego przedsiębiorcy stroją swoje witryny sklepowe najróżniejszymi reklamami, grafikami i oświetleniem. Co wybrać, aby przyciągnąć […]
System klejenia – na zimno czy na gorąco?
System klejenia – na zimno czy na gorąco?
Nowoczesne połączenie klejami różnych materiałów, można dzisiaj wykonywać na wiele sposobów. Jeszcze kilka lat temu dominowało przekonanie, że najlepiej sprawdzi […]
Ostatnie wpisy
Polecamy